maandag 10 oktober 2016

La Mine d’Abbaretz et l’île de Versailles


Tijdens de weekends verblijf ik bij een gastgezin. Zij zijn enorm vriendelijk en zorgen ervoor dat ik tijdens het weekend zeker niets tekortkom. Samen met hen doe ik ook af en toe eens een uitstap. Zo ben ik al samen met Isabelle (de mama) en Josephine (het jongste zusje) een wandeling gaan maken in La Mine d’Abbaretz. Vroeger was dit een mijn waar men naar tin zocht. Nu is dit een meer (waar men gegraven heeft) en een berg (waar men de overtollige aarde heeft achtergelaten).  Ook zijn we met de hele familie naar Nantes geweest. In Nantes hebben we l’île de Versailles bezocht. Daarna zijn we naar de kermis (fête foraine) geweest.




Pendant les weekends, j’habite chez une famille d’accueil. Ils sont très gentils, ils m’occupent et me donne tous ce dont j'ai besoin. Parfois on fait des sorties ensemble.  J’ai déjà fait une promenade à la Mine d’Abbaretz avec Isabelle (la mère) et Joséphine ( la petite sœur). Avant c'étais une mine où l'on cherchait de l'étain. Maintenant, c'est un lac (formé par l'inondation de l'ancienne mine) et un terril. Nous sommes aussi allés à Nantes avec toute la famille. À Nantes nous avons visité l’île de Versailles. Après, nous sommes allées à la fête foraine.


La Mine d'Abbaretz
Joséphine











Geen opmerkingen:

Een reactie posten