woensdag 5 oktober 2016

de eerste weken

Na een hele tijd uitkijken was het dan eindelijk zover. Zaterdag 17 september ben ik vertrokken naar Derval. Ik zal 3 maanden de lessen meevolgen in het lycée agricole de Derval, in Frankrijk! Daarbovenop zal ik ook de leerstof van Emmaüs inhalen, dus dit is niet zomaar een plezierreisje.  Tijdens de week verblijf ik op internaat en tijdens het weekend bij mijn gastgezin. Ik ben nu bezig aan mijn derde week hier en ik begin gewend te raken aan de routine en het Frans spreken. Mijn Frans verbeterd ook nog altijd elke dag.


Les premières semaines.

Après une longue période d'attente c'est finalement le moment d'y aller. Le samedi 17 septembre, je suis parti en direction de Derval, en France. Là-bas, je vais suivre les cours du lycée agricole de Derval pendant 3 mois. Je dois aussi étudier mes leçons d'Emmaüs, donc ce n'est pas un voyage pour se reposer. Pendant la semaine, je suis interne et pendant les weekends, je suis chez ma famille d'accueil. Je vais vivre ma troisième semaine et je commence à m'adapter à l'habitude et à parler français. Mon français s'améliore encore chaque jour.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten