maandag 2 januari 2017

terug in België

Hallo

Ik ben nu al bijna 2 weken terug in België en ik weet nu al dat ik het leven en de mens daar zeer veel ga missen. Ik heb drie fantastische maanden beleefd die ik zo opnieuw zou willen doen. Mijn Frans (spreken) is enorm verbeterd. De eerste weken in Frankrijk had ik veel moeite met het verstaan en het spreken en naar het einde van mijn verblijf kon ik gemakkelijk een gesprek tussen Fransen mee volgen en ook beter en vlugger praten. Dit had ik nooit kunnen doen zonder mijn familie en mijn vrienden die mij steunden en iedereen op Emmaüs die geholpen heeft met het bijhouden van lessen en meegeholpen heeft deze reis te organiseren. Ik wil ook de mensen in Frankrijk bedanken. Ze hebben mij regelmatig moeten verbeteren. Maar ik heb toch mijn best gedaan en zij ook. Ik heb enkele goede vrienden aan deze 3 maanden overgehouden.


Bonjour

Je suis déjà depuis 2 semaines en Belgique et je sais déjà que la vie et les gens en France vont me manquer. J'ai vécu trois mois fantastique que je voudrais vivre une deuxième fois. Mon Français, c'est amélioré énormément. Les premières semaines en France j'avais beaucoup des difficultés a comprendre une conversation et parler et à la fin de mon séjour je réussi à parler mieux et plus vite et je n'ai pas de difficultés a comprendre une conversation (sauf quand il y a beaucoup de bruit autour). Je n'avais jamais fait ça sans ma famille et mes amis  qui me supporte et tout le monde à Emmaüs qui a aidé à organiser ce séjour et qui ont pris note pour moi. Je voulais aussi remercier tout les gens en France. Ils m'ont corrigé régulièrement. Mais j'ai fait de mon mieux et eux aussi. j'ai eu quelques très bons amis là-bas pendant ces trois mois et on reste en contact.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten